traductor

diumenge, 11 de maig del 2014

Article 118) EUROVISIÓ 1956


Lys Assia guanyadora  Eurovisió 1956
Ahir es va celebrar l'Edició número 59 del Festival d'Eurovisió, com sempre, el resultat no ha pogut ser a gust de tots. Aquesta edició, però, encara ha estat més polèmica.

No, nosaltres no farem polèmica. El que farem serà rescatar la cançó guanyadora del primer Festival d'Eurovisió, l'any 1956.

Aquell any va guanyar Suisa, la intèrpret era Lys Assia, amb una poètica cançó titulada REFRAIN.

Aquí teniu la lletra original en francès:

Lletra de la canción (V.O.)   
 
(Refrain d'amour...)
Refrain, couleur du ciel, parfum de mes vingt ans,
jardin plein de soleil où je courais enfant,
partout je t'ai cherché, mon amoureux lointain,
guettant par les sentiers où tu prenais ma main.

Les jours s'en sont allés et nous avons grandi,
l'amour nous a blessés, le temps nous a guéris,
mais seule et sans printemps
je cours en vain les bois, les champs.
Dis, souviens-toi nos amours d'autrefois?.

Les années passent à tire-d'aile
et sur les toits de mon ennui coule la pluie.
Où sont parties les caravelles, volant mon cœur,
portant mes rêves vers ton oubli?.
J'aurais voulu que tu reviennes comme jadis,
porter des fleurs à ma persienne
et ta jeunesse en mon logis.

Refrain, couleur de pluie, regret de mes vingt ans,
chagrin, mélancolie de n'être plus enfant,
mais seule et loin de toi, 
par les chemins où tu n'es pas
je vais, pleurant mes amours de vingt ans.  

Gaudim també de l'audició:
https://www.youtube.com/watch?v=3oKYG0b0XKA&list=RD3oKYG0b0XKA