traductor

dimecres, 21 de maig del 2014

Article 123) CARTES DE LA GUERRA a la Biblioteca Sant Antoni Joan Oliver

Jordi Rubió va nàixer a
Barcelona el 1887
(Apunt biogràfic:Assumpció
Perajoan)
El públic ja és a punt; temps d'espera
Cartes de la guerra, correspondència sostinguda del maig de 1938 al gener de 1939, entre Jordi Rubió i Balaguer, i el seu fill Manuel Rubió i Lois. Fragments d'algunes d'aquestes cartes van ser llegits novament ahir,  a la Biblioteca Sant Antoni Joan Oliver, amb motiu de la SETMANA DE LA POESIA DE BARCELONA. Aquesta vegada, l'entorn minimalista, com és el d'una sala d'actes actual, constituïa un nou repte, que va ser superat pel contingut de les cartes, que van arribar, amb la seva pròpia força a l'espectador.


Assumpció també va tenir cura de les imatges


Correspondència entre Jordi Rubió
 i Balaguer i Manuel Rubió i Lois
"Tant de bo que el meu sant
pugui passar-lo amb tu..."
"Molt estimat i recordat fill meu Manelet"

"Ahir nit; quina lluna tan sublim!
vaig estar molta estona contemplat-la"
Els tres
"Em dol molt, molt, que la teva entrada a la vida d'home hagi
d'anar unida per sempre al record de tantes devastacions..."
"Acabo aquesta carta quilomètrica.
Fa molta calor..."
"Després de passar llista, tocades les 9, vaig tenir l'alegria
més gran que he tingut des que sóc aquí: va venir... el Bibliobús!"
INDESINENTER
 poema de Salvador Espriu
"Nosaltres sabiem
d'un únic senyor..."
(Espriu)




"l'aigua, la terra, l'aire,
 el foc,  són seus..."
(Espriu)
Salutacions
Familiars i públic

Familiars, amics, i Sílvia Oliver, que ens ha dirigit en aquesta oportunitat,
se la veu, al mig, parlant amb algú del públic