traductor

dissabte, 18 de desembre del 2021

Article 483) 40 ANYS DEL GRUP DE TEATRE "EL TRIANGLE" (4a part)

 Article 483) 40 anys del grup de teatre "EL TRIANGLE"

(4 part)   Podeu veure les preguntes en l'article 480

Ara responen:

JOSEP TÀRRAGA


1 - Jo em dedicava a la tramoia, escenografia, ajudar al director..., alguna vegada col·laborava en un paper petit, quan no hi havia ningú més...

2  - La meva feina d'aparellador l'havia de compaginar amb les feines del teatre, sacrificant hores de son.

3 - Quan havíem d'anar a concursos, jo aportava la furgoneta, perquè les escenografies eren voluminoses, sortíem a primera hora de diumenge i tornàvem a última hora del mateix dia, era complicat.

4 - Muntar, escenografia, tramoia, i, si anàvem a fora, també em cuidava de llums i so.

5 - No voldria pas ser actor, no tinc capacitat. Estic ben satisfet amb tot el que he fet.

MAICA: Cert, diuen que sempre hi ha un pedaç per a un descosit, i crec que tu has estat un pedaç, perfecte!, per a tots els descosits que s'han produït!


MÒNICA PARDO


1 - Perquè és la meva vocació, m'hauria agradat ser professional.

2 - Soc professora de secundària. Vaig fer cursos de teatre. No tinc problema amb la feina, perquè el teatre és al vespre.

3 - L'entrebanc que trobes si fas teatre amateur és que no tothom té el mateix nivell de compromís, a vegades hi ha gent que falta, que arriba tard, Ep! això no passa al TRIANGLE, on tothom té molta consciència professional, em refereixo a grups petits que he pogut conèixer.

4 - Sobre tot, he actuat, i, alguna vegada, també he dirigit. Tots col·laborem en tot allò que sabem fer, ja que tot és molt artesanal, jo, per exemple, no cosiria, perquè no en sé, però sí puc col·laborar en altres coses, cadascú amb els seus coneixements i habilitats.

5 - Molts papers m'agradaria fer encara, sobre tot en obres de Tenesse Williams i  Eduardo de Filippo, o autors com aquests.

MAICA: Quin bon exemple que doneu!, si tota la societat funcionés com EL TRIANGLE, cadasú posant allò que pot. Seria perfecte!


LLUÍS RUEDA

1 -  Desde prtit sempre he volgut fer teatre.

2 - Soc economista, ho combinava bé.

3 - Ara no puc, pel meu estat de salut.

4 - He fet d'actor, sobre tot.

5 - La meva prioritat és recuperar-me


IVANA FONOLLOSA



1 - M'agrada molt el teatre, ja en volia fer de petita.

2 - Soc dissenyadora interiorista, amb la feina puc combinar el teatre, perquè els assajos es fan de nit, i, al ser amateurs, o sigui, persones que treballen en altres coses, s'intenten acoplar els assajos als horaris que tenim en les nostres feines. Certament que anem més cansats, però encara té més mèrit.

3 -  No, cap entrebanc, quan no pots, pel motiu que sigui, dius que durant determinat període de  temps no comptin amb tu, com em passa ara, per exemple, que estic a 200 km de Barcelona, però segueixo vinculada al TRIANGLE.

4 - He fet sempre d'actriu. Com a interiorista no he col·laborat mai, no perquè no vulgui, sino perquè hi ha una persona que sempre ho ha fet i està especialitzada en aquesta tasca.

5 - No tinc cap dèria per fer un personatge determinat, em conformo amb qualsevol paper que em donin.

MAICA: Pel que estic veient, ni el temps ni la distància poden trencar els llaços que els components del TRIANGLE heu creat en el grup.


JORDI TÀRRAGA


1 -  
Més que per devoció, va ser perquè em va dur la meva germana, la Carme ja hi era, i un dia necessitaven algú, hi vaig anar. Un altre dia em van tornar a demanar, i així, de mica en mica, vaig anar entrant en aquest món del teatre.

2 - Quan no treballo estic en un grup de música. La música i el teatre els vaig alternant, no m'agrada encabir  les dues coses en dates molt properes, tot demana el seu espai i la seva dedicació completa.

3 - L'entrebanc en el teatre, per mi és memoritzar, i, quan ja ho tinc memoritzat, assolir la tècnica per a saber-ho interpretar.

4 - He actuat, però, sobre tot, m'he dedicat a la part gràfica, tota vegada que soc dissenyador gràfic, per aquest motiu, no sempre, però sí molt sovint, m'ocupo de la cartelleria.

5 - M'agradaria fer un paer de protagonista en qualsevol obra.

MAICA: Amb tot el que m'has explicat; música, disseny, interpretació..., per mi ja ets un "prota" de cap a peus!


MARGARITA GIL


1 - Per casualitat! Vaig anar a veure els assajos de "L'Auca del senyor Esteve", i una senyora que feia el paper d'àvia es va retirar de l'obra, com que jo estava per allí, em van fer una prova i em van donar el paper que acabava de quedar vacant. Així és com vaig començar a fer teatre! Era la segona obra que feia EL TRIANGLE.

2 - En aquella època treballava de secretària, i, amb els assajos a la nit, patia molta son !

3 - L'entrebanc era això de la son, els assajos començaven a les 10 de la nit, en el meu cas, jo ja arribava amb son, però, curiosament, quan sortia, estava totalment desvetllada!

4 - Actriu només, i ajudar com tots.

5 - M'agradaria fer la "Madre abadesa" de Don Juan Tenorio.

MAICA: No desesperis, "madre abadesa", com ja saps, els camins del teatre son inescrutables!


LLUiSA EITO


1 - M'agrada molt fer teatre, és un divertiment, m'hi sento molt bé. De fet, en èpoques, ja havia tingut intenció de dedicar-m'hi. En vaig fer una temporada, després ho vaig deixar, fins que, en conèixer EL TRIANGLE, ho vaig reemprende. 

2 - La meva feina de psicòloga-terapeuta, em permet adaptar horari laboral i assajos. Ara ja em tocaria jubilar-me, però, en aquesta professió, mentre em trobi bé, no tinc límit d'edat.

3 - Abans no tenia cap problema, ara, em representen un entrebanc els assajos a la nit, així com també el relaxament de la memòria.

4 - Al TRIANGLE solament he interpretat, en altres companyies he fet d'ajudanta de direcció, tresorera i publicitària.

5 - M'agradaria fer teatre clàssic, del segle XIX cap enrere, el contemporani no em tira tant.

MAICA: Ni la teva professió ni la teva afició no tenen caducitat, crec que seguiràs molts anys combinant les dues coses.


JOAN PLA 

1 - Ben bé no ho saps això, et ve de dins, t'agrada i ho fas.

2 - Sempre he estat comercial, de cara al públic, en empresa o en botiga pròpia. Això de tractar al públic, em va anar molt bé con actor, perquè em permetia analitzar diverses formes de comportament, diversos personatges tipus.

3 - Entrebancs..., a vegades pot ser-ho haver d'anar a assajar en nits de fred o de pluja, que més aviat no sortiries de casa.

4 - Gairebé tots, actuar en papers grans, petits escenografia (que per cert, m'agrada molt), he dirigit, inclús he fet de maquillador!

5 - Em penso que els he fet tots!

MAICA: Personatges tipus i típics, inspirats en la realitat, i que en Joan ha anat personificant en el teatre  en aquests 40 anys, no oblidem que és un dels fundadors. Un brindis per aquests iniciàtics!


JÚLIA VINOLO



1 - Desde ben petita m'ha encantat veure teatre i fer teatr.

2 - Fa mig any que em vaig graduar en Història de l'Art, ara estic buscant feina, i mentre no surti treballo per les tardes en una cafeteria.

3 - Precisament, l'horari de tardes que tinc ara, em va fatal per l'horari dels assajos.

4 - Sempre actuant sobre tot, però he ajudat en algunes coses: venda d'entrades, control d'accés...

5 - No ho sé..., m'agradaria fer d'ajudanta de direcció...

MAICA: una persona amb voluntad d'ajudar!, no deixeu que s'escapi.


MIREIA SALA


1 -  Per commoure, i per commoure'm, fent papers que mai no podria imaginar-me.

2 - Estudio teatre a l'Institut del Teatre, i soc monitora d'un cau de joves.

3 - Els primers entrebancs els tinc en mi mateixa, amb les inseguretats, i després, a vegades, també hi ha les complicacions de convivència entre la mateixa gent.

4 - Estudiar teatre, fer teatre, amb el TRIANGLE i altres companyies. A més d'actriu, també faig d'acomodadora al Mercat de les Flors. Aquest estiu, a Castelldefels, he estat actriu en un musical.

5 - Fer musicals m'encanta, desde "Fama", o "Billy Elliot", fins a "Boscos endins". També m'agradaria anar a l'estranger, a Londres, per després tornar i adaptar aquell teatre al català.

MAICA: Només tinc una paraula:  ENDAVANT!!!

                                                      ............................

        Hem conegut una miqueta més "EL TRIANGLE",  aquest grup de teatre del barri de Sant Antoni, que celebra els seus 40 anys de vida, quaranta anys d'amor al teatre, des d'aquell 30 de gener de 1982 en que es van estrenar amb "Ball robat"  de Pere Quart, una dedicació que ha passat per tres generacions, que encara perviuen i conviuen, i la última arriba amb una força potent, venen amb una preparació inimaginable en altres èpoques, s'hi entreguen de valent, alguns, inclús deixant-ho tot per poc que puguin, si ho creuen necessari, i, en el seu cabàs podem trobar profunds coneixements de dramatúrgia.

        Penso que el teatre està sent una resposta plena d'esperança, per a una societat deshumanitzada.

                                                        ...........................

Més notícies sobre aquests 40 anys les trobareu en l'Informatiu Sant Antoni, número 116 de la tardor de 2021

                                         ............................................................

Han contestat les noes preguntes  (per ordre d'aparició):


Article 480

SÍLVIA OLIVER

ROSA GÓMEZ

CARME TÀRRAGA

JULI HERNÁNDEZ

LAIA BONELLS

MARIA CARME GARRIGA

ORIOL SERRANO

XAVI RAMON

Article 481

FRANCESC BELTRI

ALBA BONELLS

TERESA ROURA

ASSUMTA LORENTE

TERESA MATAS

GUILLERMINA FAUSTINO

RAIMON BERGÓS

NÚRIA ESTADELLA

MONTSE GURRI

SERGI MARCOS

Article 482

MERITXELL PLANAS

HELENA BERTRAN

FRANCESC ROMANÍ

DOLORS ÁLVAREZ

ROSI FURRÓ

ANDREU MORTA

ALEX VENTURA

LLUÍS GAVALDÀ

EDUARD CLOT

RUBEN AGUILAR

Article 483

JOSEP TÀRRAGA

MÒNICA PARDO

LLUÍS RUEDA

IVANA FONOLLOSA

JORDI TÀRRAGA

MARGARITA GIL

LLUÏSA EITO

JOAN PLA

JÚLIA VINOLO

MIREIA SALA