traductor

dissabte, 23 d’agost del 2014

Article 156) VULL FER UN BLOG!

Foto extreta de:   http://www.estebantorres.com/
Des de que vaig començar a fer aquest blog, em trobo que algunes amigues em diuen: "a mi també m'agradaria de fer un blog", o, encara pitjor; "jo també hauria de fer un blog"

I jo penso: "hauries" de fer un blog?, què potser és obligatori?

Llavors jo em dedico a treure'ls aquesta idea del cap, i els dic que internet ja va massa ple de blogs d'escassa o nul·la qualitat, que ho deixin estar, i en canvi, participin en els bons blogs que ja existeixen (com per exemple, aquest meu).

Però això també em fa sentir una mica cruel, a la cap i a la fi, si els fa il·lusió...!

De manera que, el que vull fer ara, és una mica de reflexió sobre el fet d'embolicar-se a muntar un blog, i, una vegada ben analitzat el tema, decideixin lliurement, si es llencen a fer el blog, o no.

La primera pregunta que jo els faria als qui vulguin fer unb blog, és: "tens temps per actualitzar regularment un blog?", perquè, dintre d'aquest camp, una de les coses més tristes que hi ha és entrar en un blog i veure que fa un any que no s'actualitza, és francament desagradable, a més de que, als lectors, ens fa perdre un temps preciós. Jo m'he donat de baixa a alguns blocs als que m'havia subscrit,  perquè portaven UN ANY I MIG!!! sense dir ni "mu"

Vull recordar que nosaltres, Poemes al Nas de la Lluna, teniem una preciosa pàgina web, que vaig donar de baixa quan va arribar un moment en que no podia atendre-la, d'aquesta manera ningú ha tingut la decepció d'obrir la pàgina i veure que portava dos anys amb les mateixes noticies. Només ara, quan he tingut la seguretat de poder disposar del meu temps, he creat aquest blog.

Bé, suposem que us heu fet la pregunta, i la resposta és que esteu totalment disposats a fer una renovació i actualització regular de les notícies del blog.

Molt bé, salvat el primer escull, us poso una altra prova de foc:  "De què parlaràs en el teu blog?" Ah! això és important,  perquè si el tema no interessa a una majoria, la gent no entrarà. De temes hi ha molts, però es que també hi ha molts blogs!, el teu ha de tenir alguna característica especial perquè la gent tingui ganes de veure'l.

Els blogs que més es miren son els que pertanyen a entitats, a organismes, associacions, clubs... perquè és una excel·lent manera de que els socis estiguin ben informats del que succeeix en la seva entitat, i, perquè al ser d'un grup o associació ja garanteix un interès comú per determinat tema. 

Tot i així, hi ha entitats que tenen blogs impresentables, sense utilitat ni "ganxo" ni cap gràcia. De manera que, no oblideu; fer un blog, exigeix, a més d'entrega; creativitat.

Dintre de tot, hi ha moltes variants; alguns blogs són preciosos per la utilitat o interès del seu contingut.  Altres, per la originalitat de les seves imatges, altres, pel rigor de les seves notícies, o la bona ploma del redactor, per la tècnica en que estan fets i els seus efectes especials; moviment, música...

Ara bé, si es tracta d'un blog particular, ha de ser boníssim perquè entri algú més que el teu novio,o la teva germana, clar que potser això és tot el que vols; compartir-lo amb la família i quatre amics, penjar les teves fotos... Si és això el que vols, endavant! tens llum verda per fer el blog.

No obstant això, si ets particular i tens una idea creativa, també pots fer un blog i tenir èxit. Hi ha blogs molt útils, amb tutorials que ens ensenyen a fer coses que els altres no sabem fer (també hi ha tutorials que son per cremar-los), si tens alguna habilitat especial, pot ser interessant penjar uns videos en els que ensenyis a fer allò que tu saps fer tan bé: (manualitats, cuina, etc) 

Aquest tema podria ser molt més extens, però jo només pretenia una reflexió, i ja està feta.

Us adjunto unes adreces que us poden ser d'utilitat si us decidiu a ser "blogeros":

http://www.estebantorres.com/general/10-respuestas-a-por-que-un-blog/
http://particulatraviesa.com/como-profesionalizar-un-blog-y-no-morir-en-el-intento/
http://parabloggers.com/feo-blog-esfuerzos-no-valen/
http://abrahamlaria.com/los-5-peores-errores-de-un-blogger/

Que tingueu sort!