traductor

dimecres, 22 d’abril del 2015

Article 246) EL SEDUCTOR SANT JORDI

Sant Jordi de Lydda
Si de menuts, la vigília de més il·lusió, i el dia en que ens sentíem més feliços, era per Reis, de grans, per a alguns de nosaltres, aquest dia s'ha traslladat a Sant Jordi: El DIA DEL LLIBRE! 

Com que no sóc persona rutinària, cada any he viscut, aquest dia, de manera diferent, tot i que sempre, d'una manera o d'una altra, al voltant dels llibres. Sola, o en companyia, com a protagonista, o con a observadora, a Barcelona, o en altres indrets de Catalunya, en llocs oficials, o en els carrers, però sempre amb els llibres ben a la vora, i tornant a casa, normalment a les tantes, considerablement fatigada, i normalment amb llibres, punts de libres,  i roses -obsequi les agraïts llibreters-  sortint-me per les orelles.

Enguany, amb un peu ja posat en el meu procés personal d'envelliment, m'ho miro més "al ralenti", en primer lloc, no tinc compromisos per demà, també fugiré de les parades on estan els mediàtics signant llibres, i molt menys cercaré els llibres que m'interessen per motius d'estudi, feina o aficions, no, tots aquests llibres els puc adquirir durant la resta de l'any. Miro els meus prestatges i veig tants llibres, de tants santjordis, que encara no he llegit...! que em proposo no adquirir ni un sol llibre que no em cridi poderosament l'atenció. Clar que, ho reconec; soc presa fàcil pels llibres, i no els costa pas gaire d'atrapar-me.

Tot i així, aquest any, em faré la desmenjada, i els llibres s'hauran d'esmerçar molt per a seduir-me, passaré davant les paradetes i me'ls miraré amb indiferència, tot esperant però, en el fons del meu cor,  que un allau de llibres, ara un, ara l'altre, em vagin enredant amb el els seus encants, i al final, torni a casa a les tantes, considerablement fatigada, amb els llibres, els punts de llibres, i les roses -obsequi dels agraïts llibreters-  sortint-me per les orelles.

I, per preparar la jornada, us ofereixo un dels més antics poemes dedicats a Sant Jordi, tot desitjant-vos una feliç diada:

EL CAVALLER

Lo cavaller
Jordi guerrer
cuida avançar
per defensar
del rei la filla
on era el drac
tal premi n'hac:
molt poc après
ell ne fou pres
e fort batut;
dins en Barut
fou escorxat
per mig serrat.

Jaume Roig (1401-1478)


I una bonica cançó de Sant Jordi, per als infants:   PERSONATGES, del CD "Cançons de Sant Jordi" de José Manuel Pagan.

Si no s'activa el vídeo, enllaceu l'adreça: 

   https://www.youtube.com/watch?v=BFC31Yur52M