traductor

dimarts, 18 d’agost del 2015

Article 273) Perfil alfabètic de MARIONA SAGARRA


He quedat amb la Mariona Sagarra, ben d'hora, ben d'hora; és un divendres d'agost, i som a Barcelona.

La veig entrar a la terrassa del Palau de la Música, agafada a la bicicleta amb una sola ma, mentre amb l'altra em saluda.







Una vegada aparcada la bici, comencem a esmorzar, i a parlar.


Fa un parell de mesos que estem buscant un moment per fer aquesta entrevista, però, amb la Mariona és difícil; sempre està amunt i avall!, ja sigui en bicicleta o amb cotxe, i és que constantment te actuacions en els llocs més diferents.

Finalment avui hem trobat aquest espai de temps apropiat, quan encara no ha caigut la calor de l'agost damunt la ciutat, i els barcelonins, gairebé s'estan despertant, i pels carrers només es veu la gent que "pringa" a l'agost (perquè algú ha de pringar, no ens enganyem), i els turistes més matiners, que no deixen lloc sense fotografiar.

Afortunadament, la terrassa del Palau de la Música, també obre de bon matí,  i ens anirà de perles per fer, la tan ajornada, entrevista.

SONOS, Maram Trio, gravació de gener 2014


Coneixem Mariona Sagarra a través de la música, però, avui, volem conèixer-la també des de la vessant humana, i, per aconseguir un cert perfil, he pensat en una entrevista alfabètica, és a dir, jo li presento una sèrie de paraules escollides a l'atzar, però organitzades en ordre alfabètic, i Mariona Sagarra, em diu alló que cada paraula li va suggerint.

AMOR - És un benestar..., i... encara millor que ser estimat, és, estimar.

BIBLIOTECA - Coneixements en un lloc de silenci i recolliment, un recolliment com el que podriem trobar en una església.

CASA - Niu, espai personal, temple d'emocions, i, a l'hora, també, lloc de coses pràctiques.

DINERS - Necessaris, per a poder sustentar-te; et donen llibertat.

ESPERANÇA - Sense esperança no es pot viure. Jo en tinc molta. Si es perd l'esperança, ja es perd tot.

FELICITAT - És al que aspirem tots!, però dura poc, i s'ha d'anar provocant.

GUANTS - Protecció del fred..., i estilitzen!, però jo soc de gesticular, i no en porto quasi mai. Em fan pensar en la mare...

HARMONIA - Universal. En l'harmonia es troba el benestar en complicitat. En música seria la simultaneïtat de sons, Aconseguir l'harmonia és molt semblant a aconseguir la felicitat.

IL·LUSIÓ - Primordial per mi; és el meu motor per a crear, ensenyar, compartir aquella harmonia de la que parlàvem abans, suscitar il·lusió en els altres.
Però entre la il·lusió, la música, i las situacions reals, també poden haver-hi grans contradiccions, ara penso en una pel·lícula que vaig veure ahir nit, bé... era duríssima, tant, que no la vaig voler acabar, està basada en una obra de la Nobel de literatura 2004, l'austríaca Elfriede Jelinek, en la qual porta las contradiccions al màxim dramatisme, la novel·la no la he llegit, però diuen que encara és més dura que la pel·lícula. No em demanaves suggeriment de lectures?, aquesta pot ser una: "La pianista", però s'ha d'advertir que és un tema molt violent, tant que, repeteixo, no vaig voler acabar de veure-la...   

JOVENTUT - Energia, ignorància de la vida, bellesa... moltes coses juntes engloba la joventut...

KILOS - Fatal!; sovint són un "regal" de l'edat.

LLIBRE - Coneixement. També són útils per inhibir-te de l'entorn, et veus immers en una història aliena que et desconnecta del teu mon proper, I, aquí tens un altre suggeriment de lectura; "EL LIBRO DE MI DESTINO" de l'autora iraniana Parinoush Saniee; també és dur, i va estar prohibidíssim al seu país, però és molt potent i està tan ben escrit que t'atrapa; només et diré que jo m'he llegit les seves, ben be, 500 pàgines, en 5 díes.

MARE - Tot...tot!; amor, saviesa, protecció... tot!!!

NENS -  Vida!, alegria... creativitat... sorpresa..., és un mon que conec molt bé; nosaltres som 10 germans!

OPULÈNCIA - No m'interessa gaire, no me la faig meva per res...

PIANO - És un company al que voldria conèixer molt més, perquè em dona moltes alegries.

QUINIELA - Sort; però no en faig de quinieles. A vegades conpro algun numeret...

RITME - Motor essencial de la vida.

SITUACIÓ - Posicionament, estat anímic, ubicar-se...

TIMBAL - Percusió. So molt ancestral, impactant; ¡pum! Amb uns greus molt profunds...

ULLS - Instrument sagrat, raigs X, escrutinador, detector de visions i de situacions. Curiosament, hi ha gent que sap mirar, i gent que no en sap de mirar.

VERS - Destil·lació d'un pensament, essència d'un sentiment. Això em recorda que tinc previst de fer un cd amb versos, poesies, de la gran poetesa Montserrat Abelló. 

XILOFON - Instrument de percusió amb molts harmònics, molt brillant...

El matí avança, i abans de que caigui la calor sobre el món, la Mariona vol marxar.



Abans, però, una fotografia amb la senyora modernista que toca la mandolina:

Amb molta cura de no trepitjar-li la bata de cua.

D'aquesta figura no he trobat cap referència a internet,
potser per això l'ha triat la Mariona, en canvi ha refusat
fer-se les habituals fotos tòpiques del Palau.

Quan marxa, els carrers encara són buits.

Adéu, Mariona...!!!

Hem conegut la Mariona Sagarra de bon matí, i ha estat ben desperta, afable i amistosa, com sempre. Ara, ens agradaria conèixer-la de nit, en la seva salsa, és a dir, actuant; ho aconseguirem?

Jo crec, que, si consultem la seva agenda, no serà gaire difícil, l'agenda la trobarem en aquest enllaç:
http://marionasagarra.com/

I, si podem anar-hi, farem el reportatge de nit. Potser també us trobarem allí a vosaltres, amables lectors del blog?