traductor

dimarts, 18 de novembre del 2014

Article 187) 25 NOVEMBRE, dia internacional contra la violència de gènere

Una bona amiga em recorda que el 25 de novembre és el dia internacional contra la violència de gènere, i em demana que, en el programa del següent diumenge; 30 de novembre de 2014, llegeixi poemes de dones, i, per començar, ja em proposa: Maria Mercè Marçal.

D'acord, així ho faré, tot el programa del 30 de novembre serà destinat a poemes de dones. Però, a més de la gran Maria Mercè Marçal, m'agradaria també, donar veu a moltes altres dones.

Llenço, doncs, una proposta. Dones: Poseu-me poemes vostres en l'apartat de "comentaris" que trobareu al peu d'aquesta pàgina. Tots els poemes que hi poseu, els llegiré en el programa del 30 de novembre 2014.

Per estimular-vos, posem aquest poema d'Antònia Abante i Vilalta, que també llegiré el dia 30.

El teu cim
                    (Morfosonet anglès)

Les dents de la nit, mossegant els somnis,
escampen fragments del full de la vida
on eres present envoltat de lletres
que avui són bocins d'un vell trencaclosques.

Amb l'enginy als dits vull reconstruir-lo;
no trobo el filó de l'aspre aventura,
maldo i vaig cercant enmig de tenebres,
ple d'amor el pit i freda la galta.

Desclucant els ulls, et cerco enfollida,
oh somni estroncat, difús com el núvol:
arbre en altre temps de fulla perenne,
avui ets record brotant en els somnis.

Si em fongués la nit, amb el ble del ciri,
fet nusos, grimpant, al teu cim vindria!

(Barcelona, 1921-2007)